Monday 2 April 2012

Kisah Sabtu Malam Ahad

Al-kisah....

ptg kol 4 bapak aku kol tnya "ko nk pi makan2 x".. makan2???? wo..wo... bagai pucuk dicita ulam mendatang. rupenya atuk aku nk blanje makan kat senibong. diorg dtg dr sayong. so, dlm kol 6.30 aku kuar umh sbb diorg dh tggu aku kat tepi jalan.. ramai upenya makcik2 n pakcik2 n sepupu sepapat sume ada... wah.. kompem makan beso ni. patutlah bapak aku soh wakil. maklumla.. dia "org jauh".. huhu... makcik aku dh book siap2 klau x jenuh nk menunggu. lps satu, satu makanan dtg. dgn ikan siakapnya, sotong, udang, ayam, lala, kerang, tomyam, ketam dan menu speselnya.......... siput gonggong. fuhh, x tergamak nk mkn, x tau la ape rasanya kan. tp bak kata kawan aku sal, sedappppp... erkkk..... penuh meja smpai x nmpk dah alas meja tu. so, masing2 makan smpai muntah...erm x de gambo la plak. sume pic diambil oleh sepupu aku dgn tab nye yg beso tu... huhhh.. ko ada!!! aku pun x de.. hahaha... sblm balik smpt riki2 ngn makcik aku bpe "rat" mkn2 nie.... pergh, hmpir2 4angka ko... fuhhh dasat.. whateverpun, alhamdulillah, walaupun aku mkn dgn x kenyang sbb sebok ngn anak2, tp kira puas ati la jgk sbb dpt kumpul ngn sedara mara aku nie.. lps mkn, diorg dok sebok nk pi bazar karat lak. aku?? balik umh ler... ank2 dh letih + mengantuk. arissa lak leh wat perangai masa tu. perghh.. ilang selera den. klau dia mngntuk giler, gitulah... wat perangai.. terima kasih utk my "nenek" sbb blanje makan beso nie.. mmg dia niat upernya.. aku panggil dia "nenek" wlaupun dia lelaki sbb mmg dah gitu dr dlu kitaorg cucu2 pnggil "nenek" dia satu2nya "nenek lelaki" yg aku ada belah ayah aku. nenek pmpuan aku dah meninggal 2 thn lps.. rasanya la. lupa date.

 
lps mkn.. ronda2 kat situ jek.. klau x de org pelawa, x denyer nk pi mkn kat sini..

No comments:

Post a Comment